Математика

04.04.2022



24.03.2022

Множення двоцифрових чисел

https://www.youtube.com/watch?v=bJvFgzLcKto

21.03.2022

                                                      Задачіна знаходження дробу від числа.

https://www.youtube.com/watch?v=m3SOS58-dxs


17.03.2022

Знаходження дробу від числа.

https://www.youtube.com/watch?v=euGhx2Rf9S8
https://www.youtube.com/watch?v=633k4QLcf_c

15.03.2022

додавання іменованих чисел


https://www.youtube.com/watch?v=bR_iXlkL4J8

14.03.2022


Множення багатоцифрового числа на одноцифрове ст. 88-89







 1. Обчисли значення виразів, використовуючи розподільний закон множення відносно додавання.

(90 + 3) • 5 = 90 • 5 + 3 • 5 = 450 + 15 = 
(40 + 3) • 4 = 40 • 4 + 3 • 4 = 160 + 12 = 
(60 + 3) • 3 = 60 • 3 + 3 • 3 = 180 + 9 = 
(30 + 2) • 4 = 30 • 4 + 2 • 4 = 120 + 8 = 
3 • (9 + 8) = 3 • 9 + 3 • 8 = 27 + 24 = 
5 • (8 + 3) = 5 • 8 + 5 • 3 = 40 + 15 = 


 2. Поміркуй, які вирази мають однакове значення. Запиши їх парами і порівняй.
4 • (18 + 3)
(20 + 5) • 3
(12 - 4) • 4
20 • 3 + 5 • 3
4 • 18 + 4 • 3
12 • 4 - 4 • 4
(9 + 4) • 7
(8 + 5) • 5
(7 + 6) • 4
8 • 5 + 5 • 5
7 • 4 + 6 • 4
9 • 7 + 4 • 7







 3. Помнож суму чисел на число за зразком.

(100 + 20 + 2) • 4 = 100 • 4 + 20 • 4 + 2 • 4 = 400 + 80 + 8 = 
(100 + 30 + 5) • 2 = 10 0• 2 + 30 • 2 + 5 • 2 = 200 + 60 + 10 = 
(200 + 30 + 4) •3 = 200 • 3 + 30 • 3 + 4 • 3 = 600 + 90 + 12 = 
(300 + 10 + 5) • 4 = 300 • 4 + 10 • 4 + 5 • 4 = 1200 + 40 + 20 = 


 4. Знайди значення добутків.

357 • 2 = 300 • 2 + 50 • 2 + 7 • 2 = 600 + 100 + 14 = 
135 • 4 = 100 • 4 + 30 • 4 + 5 • 4 = 400 + 120 + 20 = 
262 • 3 = 200 • 3 + 60 • 3 + 2 • 3 = 600 + 180 + 6 = 
145 • 2 = 100 • 2 + 40 • 2 + 5 • 2 = 200 + 80 + 10 = 


 5. Попрацюй за варіантами.
Знайди добутки, використовуючи розподільний закон множення.


25 • 3 = (20 + 5) • 3 = 20 • 3 + 5 • 3 = 60 + 15 = 
16 • 2 = (10 + 6) • 2 = 10 • 2 + 6 • 2 = 20 + 12 = 
15 • 5 = (10 + 5) • 5 = 10 • 5 + 5 • 5 = 50 + 25 = 
253 • 3 = (200 + 50 + 3) • 3 = 200 • 3 + 50 • 3 + 3 • 3 = 600 + 150 + 9 = 
165 • 2 = (100 + 60 + 5) • 2 = 100 • 2 + 60 • 2 + 5 • 2 = 200 + 120 + 10 = 
154 • 5 = (100 + 50 + 4) • 5 = 100 • 5 + 50 • 5 + 4 • 5 = 500 + 250 + 20 = 
167 • 2 = (100 + 60 + 7) • 2 = 100 • 2 + 60 • 2 + 7 • 2 = 200 + 120 + 14 = 
222 • 4 = (200 + 20 + 2) • 4 = 200 • 4 + 20 • 4 + 2 • 4 = 800 + 80 + 8 = 
163 • 3 = (100 + 60 + 3) • 3 = 100 • 3 + 60 • 3 + 3 • 3 = 300 + 180 + 9 = 
12 • 4 = (10 + 2) • 4 = 10 • 4 + 2 • 4 = 40 + 8 = 
13 • 5 = (10 + 3) • 5 = 10 • 5 + 3 • 5 = 50 + 15 = 
23 • 4 = (20 + 3) • 4 = 20 • 4 + 3 • 4 = 80 + 12 = 
125 • 4 = (100 + 20 + 5) • 4 = 100 • 4 + 20 • 4 + 5 • 4 = 400 + 80 + 20 = 
136 • 5 = (100 + 30 + 6) • 5 = 100 • 5 + 30 • 5 + 6 • 5 = 500 + 150 + 30 = 

 6. Розв'яжи задачу зручним для себе способом. Для спортивної зали купили 4 футбольні м'ячі по 65 грн кожний і 4 волейбольні – по 70 грн. На скільки гривень більше заплатили за всі волейбольні м'ячі, ніж за футбольні?
Обчисли значення виразів, складених до задачі.


... • 4 =  (грн) - заплатили за волейбольні м'ячі 

... • 4 =   (грн) - заплатили за футольні м'ячі

280 - 260 =  (грн)
Відповідь: за волейбольні м'ячі заплатили на 20 гривень більше, ніж за футбольні



 7. За короткими записами склади і розв'яжи задачі.


А.
20 • 4 - 15 • 4 = 80 - 60 =  (грн)
Б.
8 • 6 - 2 • 6 = 48 - 12 =  (грн)


 8. Виконай додавання іменованих чисел.

4 м 45 см + 2 м 50 см = ... м ... см
2 м 15 см + 5 м 67 см = ... м ... см
8 гри 25 коп + 2 грн 75 коп = 10 грн + 1 грн = ... грн
35 кг + 70 кг = 105 кг = ... ц ...  кг
45 кг + 60 кг = 105 кг = ... ц ... кг
23 см + 45 см = ... см


☑ 9. Розглянь малюнок. Запиши точки, які:


Належать кругу: К, М.
Не належать кругу: L, F, С.
Належать колу: А, В, О, D.


☑ 10. Знайди довжину тролейбуса, трамвая і потяга.


Довжина тролейбуса: 12 м.
Довжина трамвая: 18 м.
Довжина потяга: 72 м.

Знайди значення виразів.
3 • 16 = 
6 • 13 = 
5 • 12 = 
143 • 5 = 
246 • 3 = 
165 • 3 = 
             72
375 + 12 • 6 = 
            106
170 - 53 • 2 = 
  144
36 • 4 + 536 = 680


21.04

Множення числа на суму  ст. 86-87



 1. Обчисли усно.
24 : 4  3 • 9  4 • 3  9 • 2
24 : 6  4 • 7  5 • 5  8 • 7
21 :7   8 • 5  6 • 7  9 • 4

 2. За таблицею склади та розв'яжи задачу. Доповни рівності.
Купили 4 ручки і 3 маркери за однаковою ціною – 9 грн. Яка вартість усієї покупки?


1-й спосіб:
9 • (4 + 3) = ... (грн)
2-й спосіб:
9 • 4 + 9 • 3 = ... (грн)



 3. Поясни різні способи множення числа на суму. Заверши обчислення.
6 • (6 + 8) = 6 • 14 = □
6 • (6 + 8) = 6 • 6 + 6 • 8 = □
4 • (7 + 5) = 4 • 12 = □
4 • (7 + 5) = 4 • 7 + 4 • 5 = □

 4. Попрацюй за варіантами.
Знайди добутки зручним для себе способом.


7 • (6 + 2) = 7 • 8 = 
6 • (3 + 9) = 6 • 12 = 
8 • (6 + 8) = 8 • 14 = 
4 • (3 + 5) = 4 • 8 = 
5 • (7 + 4) = 5 • 11 = 
6 • (2 + 9) = 6 • 11 = 
6 • (5 + 2) = 6 • 7 = 
4 • (4 + 4) = 4 • 8 = 
7 • (5 + 6) = 7 • 11 = 
3 • (5 + 4) = 3 • 9 = 
8 • (4 + 2) = 8 • 6 = 
2 • (5 + 6) = 2 • 11 = 
5 • (4 + 3) = 5 • 7 = 
7 • (3 + 8) = 7 • 11 = 
4 • (3 + 2) = 4 • 5 = 
7 • (5 + 4) = 7 • 9 = 
6 • (8 + 7) = 6 • 15 = 
2 • (5 + 9) = 2 • 14 = 
4 • (6 + 5) = 4 • 11 = 
7 • (7 + 4) = 7 • 11 = 


 5. Обчисли з коментуванням.

3 • 24 = 3 • (20 + 4) = 3 • 20 + 3 • 4 = 60 + 12 = 
6 • 32 = 6 • (30 + 2) = 6 • 30 + 6 • 2 = 180 + 12 = 
4 • 15 = 4 • (10 + 5) = 4 • 10 + 4 • 5 = 40 + 20 = 
7 • 18 = 7 • (10 + 8) = 7 • 10 + 7 • 8 = 70 + 56 = 
3 • 25 = 3 • (20 + 5) = 3 • 20 + 3 • 5 = 60 + 15 = 
4 • 34 = 4 • (30 + 4) = 4 • 30 + 4 • 4 = 120 + 16 = 
5 • 32 = 5 • (30 + 2) = 5 • 30 + 5 • 2 = 150 + 10 = 
7 • 24 = 7 • (20 + 4) = 4 • 20 + 7 • 4 = 140 + 28 = 


 6. Розв'яжи задачу з двома запитаннями. Склади до них вирази й обчисли їх значення.
З 1 дорослого верблюда щороку вичісують 48 кг шерсті. Скільки кілограмів шерсті вичісують з 4 дорослих верблюдів щороку? Скільки кілограмів шерсті вичісують з 1 дорослого верблюда за З роки?


48 • 4 = ... (кг) - вичісують шерсті з 4 дорослих верблюдів
48 • 3 = ... (кг) - вичісують з 1 дорослого верблюда за 3 роки


 7. Прочитай, скільки грамів води на кожні 100 г своєї маси містять подані продукти. Обчисли, скільки грамів води у 200 г кожного продукту.


3 г • 2 = ... г
84 г • 2 = (80 + 4) • 2 = 160 + 8 = ... (г)
89 • 2 = (80 + 9) • 2 = 80 • 2 + 9 • 2 = 160 + 18 = ... (г)
20 • 2 = ... (г)
94 • 2 = (90 + 4) • 2 = 90 • 2 + 4 • 2 = 180 + 8 = ... (г)
36 • 2 = (30 + 6) • 2 = 30 • 2 + 6 • 2 = 60 + 12 = ... (г)
80 • 2 = ... (г)
71 • 2 = (70 + 1) • 2 = 70 • 2 + 1 • 2 = 140 + 2 = ...


 8. Учитель історії вирішив провести урок з теми «Русь-Україна за часів Ярослава Мудрого» в музеї. Роздивися, як на карті проклали маршрут від школи до музею. Обчисли цю відстань, а також час, який школярі витратять на дорогу.


• А. Розв'яжи задачу двома способами, склавши до неї рівності.
Купили 2 кг моркви по 12 грн за кілограм і 3 кг буряків за такою самою ціною. Яка вартість усієї покупки?
Постав інші запитання до умови і розв'яжи складені задачі.


• А.
12 • 2 + 12 • 3 = 24 + 36 = ... (грн) - вартість усієї покупки


20.04

Множення суми на число  ст. 84-85


 1. Подай числа сумою розрядних доданків.
426 = 400 + 20 + 6
724, 325, 148, 572, 671.


724 = 700 + 20 + 4
 2. Обчисли.

20 • 4 = 
60 • 2 = 
30 • 4 = 
20 • 7 = 
10 • 4 = 
10 • 5 = 
20 • 3 = 
30 • 3 = 

200 • 4 = 
300 • 2 = 
100 • 5 = 
100 • 6 = 
200 • 2 = 
200 • 3 = 
400 • 2 = 
300 • 1 = 



 3. Маринка розставила гербери у 3 вази. У кожну вазу дівчинка ставила по 4 червоні і 5 жовтих гербер. Скільки всього гербер розставила Маринка у вази? Обчисли складені вирази.

1-й спосіб:
(4 + 5) • 3 = 9 • 3 = 
2-й спосіб:
4 • 3 + 5 • 3 = 12 + 15 = 


 4. Обчисли, застосовуючи розподільний закон множення відносно додавання.

(7 + 5) • 6 = 7 • 6 + 5 • 6 = 42 + 30 = 
(6 + 5) • 5 = 6 • 5 + 5 • 5 = 30 + 25 = 
(7 + 9) • 4 = 7 • 4 + 9 • 4 = 28 + 36 = 


 5. Заверши обчислення.
35 • 2 = (30 + 5) • 2 = 30 • 2 + 5 • 2 = 60 + 10 = □
350 • 2 = (300 + 50) • 2 = 300 • 2 + 50 • 2 = 600 + 100 = □
352 • 2 = (300 + 50 + 2) • 2 = 300 • 2 + 50 • 2 + 2 • 2 = 600 + 100 + 4 = □

 6. Попрацюй за варіантами.

24 • 3 = (20 + 4) • 3 = 20 • 3 + 4 • 3 = 60 + 12 = 
240 • 3 = (200 + 40) • 3 = 200 • 3 + 40 • 3 = 600 + 120 = 
223 • 3 = (200 + 20 + 3) • 3 = 200 • 3 + 20 • 3 + 3 • 2 = 600 + 60 + 9 = 
45 • 2 = (40 + 5) • 2 = 40 • 2 + 5 • 2 = 80 + 10 = 
450 • 2 = (400 + 50) • 2 = 400 • 2 + 50 • 2 = 800 + 100 = 
343 • 2 = (300 + 40 + 3) • 2 = 300 • 2 + 40 • 2 + 3 • 2 = 600 + 80 + 6 = 
32 • 2 = 
23 • 3 = 
21 • 4 = 
25 • 3 = 
250 • 3 = 
150 • 3 = 
45 • 2 = (40 + 5) • 2 = 40 • 2 + 5 • 2 = 80 + 10 = 
450 • 2 = (400 + 50) • 2 = 400 • 2 + 40 • 2 = 800 + 100 = 
14 • 2 = (10 + 4) • 2 = 10 • 2 + 4 • 2 = 20 + 8 = 
140 • 2 = (100 + 40) • 2 = 100 • 2 + 40 • 2 = 200 + 80 = 
142 • 2 = (100 + 40 + 2) • 2 = 100 • 2 + 40 • 2 + 2 • 7 = 200 + 80 + 4 = 
16 • 4 = (10 + 6) • 4 = 10 • 4 + 6 • 4 = 40 + 24 = 
160 • 4 = (100 + 60) • 4 = 100 • 4 + 60 • 4 = 400 + 240 = 
163 • 4 = (100 + 60 + 3) • 4 = 100 • 4 + 60 • 4 + 3 • 4 = 400 + 240 + 12 = 


 7. Розв'яжи задачу двома способами.
Марко розклав цукерки на 4 купки по 3 шоколадні і по 2 льодяники в кожній. Скільки всього цукерок розклав на купки Марко?


1-й спосіб:
(... + ...) • ... = ... • ... = ... (ц.)
2-й спосіб:
1) ... • ... = ... (ц.) - шоколадних
2) ... • ... = ... (ц.) - льодяників
3) ... + ... = ... (ц.)
Відповідь: Марко розклав всього ... цукерок на купки


 8. Знайди добутки. Застосуй розподільний закон множення.

(400 + 3) • 2 = 400 • 2 + 3 • 2 = 800 + 6 = 
(200 + 4) • 3 = 200 • 3 + 4 • 3 = 600 + 12 = 
(300 + 2) • 3 = 300 • 3 + 2 • 3 = 900 + 6 = 


☑ 9. Виміряй сторони геометричних фігур. Обчисли їх периметр.


Р ΔCDE = ... + ... + ... = ... (см)
Р РМОN = ... + ... + ... + ... = ... (см)
Р ΔККМ = ... + ... + ... = ... (см)
Р АВСD = ... + ... + ... + ... = ... (см)


☑ 10. Досліди малюнок. За таблицею з'ясуй і запиши, який розмір взуття носить кожен із братів.


Марко - 30 розмір
Гнат - 35 розмір
Віктор - 37 розмір


26 • 3 = 
72 : 6 = 
13 • 4 = 
25 • 4 = 
60 : 20 =
40 : 40 = 
120 • 4 = 
230 • 2 = 

19.04

Вправи на закріплення  ст. 83


 1. Заміни ділене розрядними доданками й обчисли вирази.
36 : 3 = (30 + 6) : 3 = 30 : 3 + 6 : 3 = □
84 : 2  28 : 2  48 : 4  65 : 5  99 : 9
39 : 3  63 : 3  44 : 2  93 : 3  84 : 4


36 : 3 = (30 + 6) : 3 = 30 : 3 + 6 : 3 = 10 + 2 = 
84 : 2 = (80 + 4) : 2 = 80 : 2 + 4 : 2 = 40 + 2 =
39 : 3 = (30 + 9) : 3 = 30 : 3 + 9 : 3 = 10 + 3 = 
28 : 2 = (20 + 8) : 2 = 20 : 2 + 8 : 2 = 10 + 4 = 
63 : 3 = (60 + 3) : 3 = 60 : 3 + 3 : 3 = 20 + 1 = 
48 : 4 = (40 + 8) : 4 = 40 : 4 + 8 : 4 = 10 + 2 = 
44 : 2 = (40 + 4) : 2 = 40 : 2 + 4 : 2 = 20 + 2 = 
65 : 5 = (50 + 15) : 5 = 50 : 5 + 15 : 5 = 10 + 3 = 
93 : 3 = (90 + 3) : 3 = 90 : 3 + 3 : 3 = 30 + 1 = 
99 : 9 = (90 + 9) : 9 = 90 : 9 + 9 : 9 = 10 + 1 = 
84 : 4 = (80 + 4) : 4 = 80 : 4 + 4 : 4 = 20 + 1 = 


 2. Розв'яжи задачу, розклавши дільник на зручні множники.
У квітковій крамниці 56 цибулин нарцисів розсадили порівну в 14 горщиків. По скільки цибулин нарцисів у кожному горщику?


56 : 14 = 56 : (7 Х 2)=(56 : 7) : 2=... (ц.) - по ... цибулини нарцисів у кожному горщику



 3. За малюнком знайди довжину однієї секції паркану. Склади й обчисли вираз.


36 : 12 = 36 : (6Х2) = (36:6):2=... (м) - довжина однієї секції паркану


 4. Закінчи обчислення.


84 : 7 = 
(70 + 14) : 7 = 
32 : 2 = 
(20 + 12) : 2 = 
96 : 8 = 
(80 + 16) : 8 = 
91 : 7 = 
(70 + 21) : 7 = 
54 : 3 = 
(30 + 24) : 3 = 
72 : 6 = 
(60 + 12) : 6 = 


 5. Розв'яжи задачу двома способами.
Для швейної майстерні придбали два відрізи тканини: 12 м і 14 м. З усієї тканини пошили блузки, витративши на кожну по 2 м тканини. Скільки пошили блузок?


1) ... + ... = ... (м) - довжина двух відрізків тканини
2) ... : ... = ... (бл.)
Відповідь: пошили ... блузок


 6. Розв'яжи задачу зручним для себе способом. Склади схему.
Мама за 2 год зібрала врожай із 40 кущів полуниці, а донька за цей час – із 20 кущів. За скільки годин мама з донькою зберуть урожай із 90 кущів полуниці, якщо продуктивність праці буде така сама?


1) ... : ... = ... (к.) - зібрала кущів полуниці за 1 годину мама
2) ... : ... = ... (к.) - зібрала кущів полуниці за 1 годину донька
3) ... + ... = ... (к.) - зібрали кущів полуниці мама і донька за 1 годину разом
4) ... : ... = ... (год.)
Відповідь: зберуть урожай за ... години

15.04

Ділення суми на число  ст. 81-82

 


 1. Обчисліть за зразком.


40 : 4 = 
4 дес. : 4 = ... дес.
80 : 8 = 
8 дес. : 8 = ... дес.
30 : 3 = 
3 дес. : 3 = ... дес.
40 : 2 = 
4 дес. : 2 = ... дес.
50 : 5 = 
5 дес. : 5 = ... дес.
60 : 3 = 
6 дес. : 3 = ... дес.
70 : 7 = 
7 дес. : 7 = ... дес.
90 : 3 = 
9 дес. : 3 = ... дес.


 2. На спортивному майданчику було 15 хлопчиків і 12 дівчаток. Вони об'єдналися для гри у 3 команди. По скільки дітей у кожній команді? Як по- різному могли об'єднатися діти?


1-й спосіб:
1) ... + ... = ... (д.) -всього дітей
2) ... : ... = ... (д.) - в одній команді
2-й спосіб:
1) ... : ... = ... (хл.)
2) ... : ... = ... (дівч.)
3) ... + ... = ... (д.)
Відповідь: в одній команді по ... дітей



 3. Розгляньте, як по різному можна обчислити вирази. Прочитайте пояснення.
36 : 3 = (30 + 6) : 3 = 30 : 3 + 6 : 3 = □
45 : 3 = (30 + 15) : 3 = 30 : 3 + 15 : 3 = □



 4. Поясніть різні способи ділення суми на число. Обчисліть.


(18 + 4) : 2 = 22 : 2 = 
(16 + 8) : 2 = 24 : 2 = 
(15 + 35) : 5 = 50 : 5 = 
                           9         2
(18 + 4) : 2 = 18 : 2 + 4 : 2 = 
                           8        4
(16 + 8) : 2 = 16 : 2 + 8 : 2 = 
                            3           7
(15 + 35) : 5 = 15 : 5 + 35 : 5 = 


 5. Обчисліть зручним способом. Обговоріть з однокласником чи однокласницею, хто який спосіб використав.

(50 + 15) : 5 = 50 : 5 + 15 : 5 = 
(10 + 2) : 3 = 12 : 3 = 
(18 + 54) : 6 = 18 : 6 + 54 : 6 = 3 + 9 = 
(45 + 9) : 9 = 54 : 9 = 
48 : 4 = (40+8):4=
84 : 2 =(80+4):2= 
90 : 6 =(60+30):6 
65 : 5 =(50+15):5 
84 : 7 =(70+14):7 
52 : 4 =(40+12):4 


 6. Розв'яжіть задачу двома способами.
З першої ділянки зібрали 40 кг моркви, з другої – 12 кг Усю моркву розклали в сітки по 4 кг в кожну. Скільки одержали сіток з морквою?


1-й спосіб:
1) ... + ... = ... (кг) - зібрали моркви з обох ділянок 
2) ... : ... = ... (с.) - одержали сіток з морквою
2-й спосіб:
1) ... : ...  = ... (с.) - одержали сіток з першої ділянки
2) ... : ... = ... (с.) - одержали сіток з другої ділянки
3) ... + ... = ... (с.) - одержали сіток з обох ділянок
Відповідь: одержали ... сіток


 7. Ознайомся із записами пані Олесі про купівлю продуктів у крамниці. Яка ціна кожного продукту? Склади рівності в зошиті.


75 : 3 = ... молоко
24 : 2 = ... хліб
90 : 6 = ... макарони
72 : 4 = ... йогурт
80 : 5 = ... морозиво
66 : 3 = ... банани


 8. Щодня коту дають 50 г курятини. Скільки грамів курятини треба двом котам на тиждень?


50 • 2 • 7 = 100 • 7 = ... (г)
Відповідь: двом котам на тиждень треба ... грамів курятини


☑ 9. Кожного дня від стрічки завдовжки 17 м відрізали 1 м. На який день відрізали передостанній шматок стрічки?


17 - 1 - 1 - 1 - 1 - 1 - 1 - 1 - 1 - 1 - 1 - 1 - 1 - 1 - 1 - 1 - 1 - на 16-й день.


☑ 10. Марійка, Катруся і Дмитро мали побудувати числовий промінь і позначити на ньому числа 14, 21 і 28. Хто з дітей правильно виконав/ виконала завдання? Поясни.

Правильно виконав завдання Дмитро.


Обчисли зручним для себе способом.

64 : 4 = (40 + 24) : 4 = 40 : 4 + 24 : 4 = 10 + 6 = 
92 : 4 = (80 + 12) : 4 = 80 : 4 + 12 : 4 = 20 + 3 = 
75 : 5 = (60 + 15) : 5 = 60 : 5 + 15 : 5 = 12 + 3 = 
96 : 8 = (80 + 16) : 8 = 80 : 8 + 16 : 8 = 10 + 2 = 
76 : 4 = (40 + 36) : 4 = 40 : 4 + 36 : 4 = 10 + 9 = 
57 : 3 = (30 + 27) : 3 = 30 : 3 + 27 : 3 = 10 + 9 = 
93 : 3 = (90 + 3) : 3 = 90 : 3 + 3 : 3 = 30 + 1 = 
63 : 3 = (60 + 3) : 3 = 60 : 3 + 3 : 3 = 20 + 1 = 
46 : 2 = (40 + 6) : 2 = 40 : 2 + 6 : 2 = 20 + 3 = 
66 : 6 = (60 + 6) : 6 = 60 : 6 + 6 : 6 = 10 + 1 = 

14.04

Задачі на спільну роботу  ст. 79-80

 


 1. Обчисліть усно.
36 : 6  42 : 7  27 : 9  24 : 3  16 : 2
35 : 7  56 : 8  45 : 9  27 : 3  18 : 9





 2. А. За 4 год майстер оздоблює 16 чашок. Скільки таких чашок він оздоблює за 3 год за умови такої самої продуктивності праці?

За 4 год. - 16 ч.
За 3 год. - ? ч.

1)Скільки чашок оздобить майстер за 1 годину?

1) ... : ... = ... (ч.) - за 1 годину.

2)Скільки чашок оздобить майстер за 3 години?

2) ... х ... = ... (ч.) - за 3 години.

Відповідь: за 3 години майстер оздобить ... чашки.


Б. За 1 год майстер оздоблює 4 чашки, а його учень – 3. Скільки чашок вони оздоблять разом за 1 год? За скільки годин спільної роботи вони оздоблять 49 таких чашок, якщо працюватимуть з такою самою продуктивністю?

1)Скільки чашок оздоблять майстер та учень разом?

1) ... + ... = ... (ч.)

2)За скільки годин спільної роботи вони оздоблять 49 таких чашок, якщо працюватимуть з такою самою продуктивністю?

2) ... : ... = ... (год.)
Відповідь: за ... годин майстер і його учень оздоблять 49 чашок



 3. За 1 день кравчиня Олена шиє 5 спідниць, а Інна – на 1 спідницю менше. Скільки спідниць вони пошиють разом за тиждень, якщо працюватимуть з такою самою продуктивністю?

1)Скільки спідниць пошиє за 1 день кравчиня Інна?
1) ... - ... = ... (сп.)

2)Скільки спідниць пошиють за 1 день обидві кравчині разом?
2) ... + ... = ... (сп.)

3)Скільки спідниць пошиють за тиждень (7 днів) обидві кравчині разом?
3) ... • ... = 63 (сп.)

Відповідь: вони разом за тиждень пошиють ... спідниці.


 4. За 5 год роботи на комп'ютері Світлана набирає 20 сторінок рукопису, а Зоя за 8 год – 40 сторінок. За скільки годин спільної роботи Світлана і Зоя наберуть 72 сторінки рукопису, якщо працюватимуть з такою самою продуктивністю?


1) ... : ... = ... (ст.) - набирає за годину Світлана
2) ... : ... = ... (ст.) - набирає за годину Зоя
3) ... + ... = ... (ст.) - набирають за годину Світлана і Зоя разом
4) ... : ... = ... (год.)
Відповідь: наберуть 72 сторінки за ... годин


 5. За 2 год роботи перша бригада асфальтує 40 м дороги, а друга за цей час – 60 м. За скільки годин спільної роботи обидві бригади заасфальтують 400 м дороги, якщо працюватимуть з такою самою продуктивністю? За схемами розв'яжи задачу двома способами.


1) ... : ... = ... (м) - асфальтує перша бригада метрів за 1 годину
2) ... : ... = ... (м) - асфальтує друга бригада метрів за 1 годину
3) ... + ... = ... (м) - асфальтують дві бригади разом за 1 годину
4) ... : ... = ... (год.)
Відповідь: заасфальтують дорогу за ... годин

2-й спосіб:
1) ... + ... = ... (м)
2) ... : ... = ... (м)
3) ... : ... = ... (год.)


 6. Перший трактор витрачає щогодини 15 л пального, а другий – 25 л. На скільки годин спільної роботи в полі обом тракторам вистачить 80 л пального?


І тр. - 15 л
ІІ тр. - 25 л
? год. - 80 л
1) ... + ... = ... (л) - витрачають два трактори щогодини
2) ... : ... = ... (год.)
Відповідь: вистачить пального на ... години


 7. Запиши назви всіх утворених відрізків.


АВ, ВС, CD, АС, АD, ВD.


 8. Визнач відстань між точками KD.


... + ... + ... + ... = ... (см)


☑ 9. Вантажопідйомність пасажирського ліфта 200 кг. Чи зможуть друзі піднятися разом у ньому або комусь доведеться зачекати наступного спуску ліфта?

... + ... + ... + ... = ... (кг)

Відповідь:


• За 1 год кухар приготував 5 страв, а його учень – 3. Скільки страв вони приготують за 4 год разом, якщо працюватимуть з такою самою продуктивністю?
1)Скільки страв приготують кухар та учень разом за 1 годину?

1) ... + ... = ... (ст.)

2)Скільки страв приготують кухар та учень разом за 4 години?

2) ... х ... = ... (ст.)
Відповідь: вони приготують ... страви


13.04

Ділення числа на добуток ст. 77-78

 


 1. Пригадайте таблиці ділення і множення чисел. (Усно)


4 • 2 = 8
6 • 4 = 24
7 • 8 = 56
9 • 4 = 36

15 : 5 = 3
10 : 2 = 5
40 : 8 = 5
48 : 6 = 8

5 • 7 = 35
45 : 5 = 9
6 • 7 = 42
56 : 8 = 7

8 • 8 = 64
3 • 8 = 24
28 : 4 = 7
20 : 5 = 4


 2. Знайдіть невідомий множник.(Усно)
24 = 6 • □
35 = 7 • □
56 = □ • 7
54 = □ • 9



 3. Розгляньте і поясніть способи ділення числа на добуток. Завершіть обчислення.(Усно)
1-й спосіб: 16 : (4 • 2) = 16 : 8 = □
2-й спосіб: 16 : (4 • 2) = (16 : 4) : 2 = □
3-й спосіб: 16 : (4 • 2) = (16 : 2) : 4 = □


 4. Розгляньте, як розклали дільник на зручні множники. Завершіть обчислення.(Усно)
48 : 16 = 48 : (8 • 2) = (48 : 8) : 2 = □
72 : 36 = 72 : (9 • 4) = (72 : □) : □ = □
81 : 27 = 81 : (9 • 3) = □
90 : 18 = 90 : (9 • 2) = □




 5. А. Прочитайте, як знайшли частку способом добору числа.
36 : 12 = □
Б.
90 : 15  54 : 18  48 : 16
42 : 14  98 : 14  68 : 17


А.
Число 12 вміщується у числі 36 три рази:
12 + 12 + 12 = 36
Отже, 36 : 12 = 3
Можна дібрати та помножити таке число на одиниці дільника, щоб добуток закінчувався цифрою одиниць діленого. Потім перевірити дібране число множенням на дільник.

 6. Обчисліть вирази зручним для себе способом. Обговоріть з однокласником чи однокласницею вибрані вами способи.
28 : 14
56 : 14
30 : 15
72 : 18


 7. За коротким записом складіть і розв'яжіть задачу.
1)Скільки грошей витратила Яринка?

2)Скільки грошей витратила Софійка?

3)У кільки разів більше грошей витратила Яринка, ніж Софійка?



Відповідь: Яринка витратила у ... рази більше, ніж Софійка


 8. На клумбі росте 48 кущів жовтих і червоних троянд. Жовтих – у 12 разів менше від загальної кількості. Скільки окремо кущів жовтих і червоних троянд росте на клумбі?


1) ... : ... = ... (ж.) - жовтих троянд
2) ... - ... = ... (тр.) - червоних троянд
Відповідь: на клумбі росте ... жовтих і ... червоних троянд


☑ 9. Добери таке значення змінної, щоб справдилися нерівності.
340 - а > 150
k + 720 < 960
а • 3 < 27
42 : с < 9
3 + d > 5
d - 30 < 4

(зразок)
340 - а > 150
а = 100
    240
340 - 100 > 150

k + 720 < 960
k = 200
     920
200 + 720 < 960



☑ 10. Розв'яжи задачу. За схемами склади вирази й обчисли їх значення. За 4 хв у ванну через кран ллється 36 л води, а виливається крізь зливний отвір за той самий час 20 л води. Скількома літрами води буде наповнюватися ванна щохвилини за таких умов?
1-й спосіб:
□ : □ - □ : □
2-й спосіб:
(□ - □) : □



☑ 11.(Виконувати за бажанням) Усно «заповни» порожні кружечки числами. Подумай, на що вказують стрілки двох видів. Склади рівності.


Обчисли значення виразів.
60 : 12  32 : 16  70 : 14  24 : 12
48 : 12  64 : 16  65 : 13  84 : 12





12.04

Вправи на закріплення. ст. 76

 


 1. Добери по два значення змінної та обчисли вирази.
1 • а
а • 1
0 • а
а • 0
а : 1
0 : а
а : а


1 • а,   1 • 6 =... ,           1 • 12 =... 
а • 1,   19 • 1 =... ,         123 • 1 = ...
0 • а,    0 • 16 = ...,        0 • 718 = ...
а • 0,   16 • 0 = ...,         718 • 0 = ...
а : 1,    24 : 1 = ...,        100 : 1 = ...
0 : а,    0 : 34 = ...,        0 : 68 = ...
а : а,    112 : 112 = ...,   248 : 248 = ...


 2. Обчисли.
80 : 10=...  7 • 10=...  3 • 100=...  500 : 100=...
70 : 10=...  6 • 10=...  4 • 100=...  800 : 100=...

 3. А. Обчисли усно, застосовуючи переставний закон множення.
2 • 9 =...
3 • 9 =...
4 • 9 =...
5 • 9 =...
Б. Обчисли, застосовуючи сполучний закон множення.
(4 • 3) • 2 = 4 • (3 • 2) = 4 • 6 =...
(7 • 2) • 5 = 7 • (2 • 5) = 7 • 10 =...
(9 • 2) • 2 = 9 • (2 • 2) = 9 • 4 =...
В. Обчисли, застосовуючи розподільний закон множення відносно додавання.
(9 + 3) • 4 = 9 • 4 + 3 • 4 = 36 + 12 =...
8 • (3 + 10) = 8 • 3 + 8 • 10 = 24 + 80 =...
(8 + 4) • 3 = 8 • 3 + 4 • 3 = 24 + 12 =...


 4. Застосуй в обчисленнях різні закони множення.
4 • 9 = 9 • 4 =...
7 • 4 • 2 = 7 • (4 • 2) = 7 • 8 =...
3 • (4 + 7) = 3 • 4 + 3 • 7 = 12 + 21 =...
(60 - 5) • 3 = 60 • 3 - 5 • 3 = 180 - 15 =...


 5. Поясни спосіб обчислення. Знайди значення виразів.


30 • 3 =...
300 • 2 =...
40 : 20 =...
20 • 4 =...
2 дес. • 4 =...дес.
70 • 2 =...
7 дес. • 2 =...дес.
500 • 2 =...
5 сот. • 2 =...сот.
200 • 2 =...
2 сот. • 2 =...сот.
60 : 30 =...
6 дес. : 3 дес. =...дес.
90 : 30 =...
9 дес. : 3 дес. =...дес.
600 : 200 =...
800 : 8 =...
240 : 6 =...
800 : 200 =...
8 сот. : 2 сот. =...сот.
900 : 300 =...
9 сот. : 3 сот. =...сот.
420 : 7 =...
42 дес. : 7 =...дес.
700 : 7 =...
7 сот. : 7 =...сот.
600 : 6 =...
6 сот. : 6 =...сот.
120 : 4 =...
12 дес. : 4 =...дес.


 6. Доповни добутки другим множником.
72 = 9 • □
45 = 9 • □
18 = 6 • □
42 = 6 • □





 7. Розв'яжи задачу зручним для себе способом.
Родина Михайленків зібрала в лісі 4 кошики лохини по 3 кг в кожному і 3 кошики суниці з такою самою масою. Скільки кілограмів ягід зібрала родина Михайленків?
1) Скільки кілограмів лохини зібрали?

2)Скільки кілограмів суниці  зібрали?

3)Скільки кілограмів всіх ягід зібрали?



Відповідь: родина Михайленків зібрала ... кілограмів ягід

08.04

Закони множення  ст. 74-75


 1. Обчисліть.
5 • 4 + 23
5 • 6 + 13
7 • 2 + 6
7 • 3 + 9
8 • 4 + 8
8 • 7 + 4
6 • 3 + 12
4 • 9 + 14


5 • 4 + 23 = 20 + 23 = 
5 • 6 + 13 = 30 + 13 = 
7 • 2 + 6 = 14 + 6 = 
7 • 3 + 9 = 21 + 9 = 
8 • 4 + 8 = 32 + 8 = 
8 • 7 + 4 = 56 + 4 = 
6 • 3 + 12 = 18 + 12 = 
4 • 9 + 14 = 36 + 14 = 


 2. Ознайомтеся із законами множення. Завершіть обчислення. Наведіть свої приклади, що ілюструють ці закони.


2 • 8 = 8 • 2
(7 • 3) • 2 = 7 • (3 • 2) = 
(6 • 2) • 3 = 6 • (2 • 3) = 6 • 6 = 
(8 • 2) • 4 = 8 • (2 • 4) = 8 • 8 = 
(5 + 6) • 4 = 5 • 4 + 6 • 4 = 20 + 24 = 
(20 - 2) • 3 = 20 • 3 - 2 • 3 = 60 - 6 = 



 3. Обчисліть значення виразів, застосовуючи відповідні закони множення.


(7 • 2) • 5 = 7 • (2 • 5) = 7 • 10 = 
(8 • 3) • 2 = 8 • (3 • 2) = 8 • 6 = 
(9 • 4) • 2 = 9 • (4 • 2) = 9 • 8 = 
3 • (5 + 6) = 3 • 5 + 3 • 6 = 15 + 18 = 
7 • (9 + 2) = 7 • 9 + 7 • 2 = 63 + 14 = 
8 • (5 + 7) = 8 • 5 + 8 • 7 = 40 + 56 = 
(9 + 4) • 3 = 13 • 3 = 
(8 + 6) • 2 = 14 • 2 = 
(7 + 5) • 4 = 12 • 4 = 


 4. Обговоріть з однокласником чи однокласницею, який закон множення використано для обчислення виразів. Завершіть обчислення.
24 • 5 = (20 + 4) • 5 = 20 • 5 + 4 • 5 = □
36 • 4 = (30 + 6) • 4 = 30 • 4 + 6 • 4 = □
43 • 5 = (40 + 3) • 5 = □
52 • 7 = (50 + 2) • 7 = □


24 • 5 = (20 + 4) • 5 =
     100        2

= 20 • 5 + 4 • 5 = 
36 • 4 = (30 + 6) • 4 =
      120      24
= 30 • 4 + 6 • 4 = 
43 • 5 = (40 + 3) • 5 = 200 + 15 = 
52 • 7 = (50 + 2) • 7 = 350 + 14 = 


 5. Розв'яжи задачу. За схемами склади рівності. Купили 4 червоні троянди по 7 грн за квітку і 3 білі троянди по такій самій ціні. Скільки гривень заплатили за всі троянди?
1-й спосіб:
□ • □ + □ • □ = □.
2-й спосіб:
□ • (□ + □) = □.


1-й спосіб:
7 • 4 + 7 • 3 = 28 + 21 =  (грн.)
2-й спосіб:
7 • (4 + 3) = 7 • 7 =  (грн.)


 6. За три дні друкарня надрукувала 920 настінних календарів. За перший і другий дні – 800 календарів, за другий і третій дні – 710. Скільки настінних календарів друкувала друкарня кожного дня окремо?


Закони множення гдз 3 клас математика Логачевська 2020 | сторінка 74-75
1) ... - ... = ... (к.) - надрукували календарів першого дня
2) ... - ... = ... (к.) - надрукували календарів другого дня
3) ... - ... = ... (к.) - надрукували календарів третього дня
Відповідь: 1 д. - 210 к., 2 д. - 590 к., 3 д. - 120 к.
Перевірка:
210 + 590 + 120 = 920 (к.)


 7. Порівняй іменовані числа.
7 ц 56 кг □ 756 кг
34 ц □ 3 т 4 ц
7 м 4 см □ 7 дм 4 см
2 м 7 дм □ 3 м
3 м 50 см □ 150 см
25 км □ 250 м

(перевірка)
7 ц 56 кг = 756 кг
34 ц = 3 т 4 ц
7 м 4 см > 7 дм 4 см
2 м 7 дм < 3 м
3 м 50 см > 150 см
25 км > 250 м


 8. Розв'яжи рівняння та виконай перевірку.


690 + х = 720
х = ... - ...
х = ...
690 + ... = 720
720 = 720

(940 - 920) : х = 4
20 : х = 4
х = ... : ...
х = ...
(940 - 920) : ... = 4
4 = 4

х + 10 • 4 = 360
х + 40 = 360
х = ... - ...
х = ...
... + 10 • 4 = 360
360 = 360


☑ 9. Запиши в зошит рівності, розставляючи відповідні знаки дій і дужки.

(5 • 5 - 5 - 5) : 5 = 3
(5 + 5 + 5 + 5) : 5 = 4
5 : 5 + 5 + 5 - 4 = 6
(5 • 5 + 5 • 5) : 5 = 10


• Обчисліть значення виразів, застосовуючи відповідні закони множення.
3 • 6
(6 • 3) • 3
(7 + 4) • 4
(40 - 6) • 2



3 • 6 = 6 • 3 = 
(6 • 3) • 3 = 6 • (3 • 3) = 6 • 9 = 
(7 + 4) • 4 = 7 • 4 + 4 • 4 = 28 + 16 = 
(40 - 6) • 2 = 40 • 2 - 6 • 2 = 80 - 12 = 

07.04

Множення і ділення круглих чисел. ст. 72-73

 1. А. Запишіть, скільки всього десятків у числах.
150 = □ дес.
270 = □ дес.
390 = □ дес.
580 = □ дес.
Б. Запишіть, скільки всього сотень у числах.
300 = □ сот.
800 = □ сот.
500 = □ сот.
200 = □ сот.


А.
150 = 15 дес.
270 дес. = 27 дес.
390 дес. = 
... дес.
580 = ... дес.

Б.
300 = 3 сот.
800 = 8 сот.
500 = ... сот.
200 = ... сот.


 3. Обчисліть зручним для себе способом.


30 • 3 = 90
40 • 3 = ...
50 • 4 = ...
300 • 3 = 900
200 • 3 = ...
100 • 4 = ...
60 : 30 = 2
40 : 20 = ...
80 : 20 = ...
600 : 300 = 2
400 : 400 = ...
350 : 7 = 50
500 : 5 = ...
300 : 3 = ...
600 : 3 = ...


 4. Обчисліть.


60 • 4 = 240
50 • 5 = ...
70 • 4 = ...
100 • 5 = 500
300 • 2 = ...
400 • 2 = ...
720 : 8 = 90
640 : 8 = ...
150 : 3 = ...
800 : 200 = 4
600 : 20 = 30
200 : 2 = 100
80 : 8 = ...
60 : 3 = ...
40 : 2 = ...


 5. На консервному заводі виготовили 130 л виноградного соку. У трилітрові банки розлили 90 л соку, а решту – в банки по 2 л. Скільки всього одержали банок із виноградним соком?


1) ... : 3 = ... (б.) - трилітрові
2) 130 - 90 = ... (л) - решта соку
3) ... : 2 = 20 (б.) - дволітрові
4) 30 + 20 = 50 (б.)
Відповідь: усього одержали 50 банок із соком


 6. У Ніни було 40 грн. На 10 грн вона придбала рогалики з малиною по 5 грн кожний, а на решту грошей – рогалики з шоколадом по 6 грн. Скільки всього рогаликів придбала Ніна?


Множення і ділення круглих чисел гдз 3 клас математика Логачевська 2020 | сторінка 72-73
1) ... : 5 = 2 (р.) - придбала рогаликів з малиною
2) 40 - 10 = ... (грн.) - решта грошей
3) ... : 6 = 5 (р.) - придбала рогаликів з шоколадом
4) 2 + 5 = 7 (р.)
Відповідь: Ніна придбала всього 7 рогаликів


 7. Перетвори на запропоновані одиниці довжини.
4 дм 4см = □ см
2 дм 6 см = □ см
6 м = □ дм
7 м = □ дм
8 см 7 мм = □ мм
5 см 2 мм = □ мм


4 дм 4 см = 44 см
2 дм 6 см = 
... см
6 м = 60 дм
7 м = ... дм
8 см 7 мм = 87 мм
5 см 2 мм = ... мм


 8. У гаманці було 900 грн. Купили ракетку для великого тенісу і розрахувалися за неї трьома купюрами номіналом 100 грн кожна і двома – по 200 грн. Скільки грошей залишилося в гаманці?


               300         400
900 - (100 • 3 + 200 • 2) = 900 - ... + 400 = 900 - 700 = ... (грн.)
Відповідь: в гаманці залишилося ... гривень


☑ 9. Обчисли значення сум і різниць письмово.
764 - 529
560 - 251
423 + 287
345 + 267
700 - 378
832 - 648






☑ 10. За 4 дні студентка Ліля прочитала 132 сторінки книжки. Дізнайся, скільки сторінок вона прочитала другого, третього і четвертого дня. Скористайся нотатками Лілі.


 



1) ... + ... = 49 (с.) - прочитала другого дня
2) ... + ... = 81 (с.),-прочитала за 2 дні

3) ... : ... = 9 (с.) - прочитала третього дня
4) ...+ ...=90 (с.) - прочитала за 3 дні
5) ... - ... = 42 (с.) - прочитала четвертого дня
Відповідь: четвертого дня Ліля прочитала 42 сторінки

Обчисли
20 • 4 + 20 = 80 + 20 = 
70 • 5 + 50 = 350 + 50 = 
200 • 2 = 
200 • 3 = 
600 : 6 = 
400 : 4 = 
160 : 8 = 
140 : 7 = 

06.04

Множення чисел 100, 0. Ділення на 100  ст. 70-71

 


 1. Усно збільшіть числа 7, 8, 9, 4, 5, 6, 2 на 10.
Усно зменшіть числа 30, 50, 60, 70, 80 на 10.


17, 18, ... і так далі
20, 40, ... і так далі


 2. Доберіть таке значення змінної, щоб справдилися рівності.

(виконайте за зразком, тільки підберіть інші числа)


1 •
112 = 112
112 • 1 = 112
0 • 112 = 0


160 : 1 = 160
0 : 160 = 0
160 : 160 = 1



 3. Прочитайте пам'ятку. Доповніть рівності.


3 • 100 = 300
300 : 100 = 3
4 • 100 = 
400 : 100 = 
5 • 100 = 
500 : 100 = 
6 • 100 = 


 4. Обчисліть вирази на множення та складіть із них рівність на ділення на 100.
3 • 100  9 • 100  6 • 100
7 • 100  4 • 100  2 • 100


3 • 100 = 300     300:100=3    300:3=100
7 • 100 = 700     700:100=      700:7=
9 • 100 = 
4 • 100 = 
6 • 100 = 
2 • 100 = 


 5. Обчисліть.

       40   4 
400 : 10 : 10 = 4

       50   5
500 : 10 : 10 = 


700 : 10 : 10 = 

   20  200
2 • 10 • 10 = 200

  30   300
3 • 10 • 10 = 


4 • 10 • 10 = 

  500   50
5 • 100 : 10 = 50

  600   60
6 • 100 : 10 = 


7 • 100 : 10 = 

   0   4
0 : 1 + 4 = 4

  0       0
0 : 25 • 3 = 

    
0 : (15 - 14) = 



 6. Доповніть рівності.


420 : □ = 1

□ : 222 = 1
145 : □ = 1
□ : 189 = 1

(зразок)
420 : 420 = 1
222 : 222 = 1
 
 7. Упродовж 4 днів Марко читав по 10 сторінок енциклопедії щодня. Йому залишилося прочитати ще 54 сторінки. Скільки сторінок в енциклопедії, яку читав Марко?
Б. Склади і розв'яжи обернену задачу із запитанням: «Скільки сторінок енциклопедії залишилося прочитати Маркові?»

А
1)Скільки сторінок прочитав Марко за 4 дні?

2)Скільки сторінок було в енциклопедії?

А.
1) ... • ...=... (ст.) 

2)... + ... =  (ст.)

Б.
10 • 4 = 

94 - ... = ... (ст.)
Відповідь: Маркові залишилось прочитати ... сторінки


 8. За коротким записом склади і розв'яжи задачу про відвідування дїтьми лялькового театру.

1) Скільки відвідало дітей ляльковий театр другого дня?

1) ...+...=...(діт.)

2) Скільки відвідало дітей ляльковий театр першого і другого дня разом?

2) ...+...=...(діт)

3) Скільки відвідало дітей ляльковий театр третього дня?
3) ... - ... = ... (діт.)
Відповідь: ляльковий театр третього дня відвідало 571 дітей .


☑ 9. Добери по два значення змінної, щоб справдилися нерівності.
х - 364 > 520
с • 9 < 45
х + 260 > 350


х - 364 > 520
х = 1000
1000 - 364 > 520
х = 1020
1020 - 364 > 520

с • 9 < 45
с = ...
  63
 ... • 9 < 45
с = ...
  72
 ... • 9 < 45

х + 260 > 350
х = ...
     360
... + 260 > 350
х = ...
      380
... + 260 > 350


☑ 10. Розв'яжи рівняння та виконай перевірку.
х • 100 = 400
100 • х = 700
х : 100 = 4
500 : х = 5

(зразок)
х • 100 = 400
х = 400 : 100
х = 4
4 • 100 = 400
400 = 400


100 • х = 700
х = 700 : ...
х = ...
100 • ... = 700
700 = 700

х : 100 = 4
х = ... • 100
х = ...
... : 100 = 4
4 = 4

500 : х = 5
х = 500 : 5
х = ...
500 : ... = 5
5 = 5


☑ 11. Іван старший за Олега і нижчий за Назара, але молодший за Назара і вищий за Олега. Хто із хлопчиків наймолодший і найнижчий?


• Обчисли.

325 + 6 • 0
(526 + 4) • 0
456 : 456 - 1
100 - 5 • 0
300 : 100 • 10
35 • 1 • 10
63 : 9 • 10
9 • 8 : 8
0 • 42 • 10


Наймолодший: Олег.
Найнижчий: Олег.

       2    1
325 + 6 • 0 = 325 + 6 = 

        1      2
(526 + 4) • 0 = 530 • 0 = 

       1       2
456 : 456 - 1 = 1 - 1 = 

       1   2
100 - 5 • 0 = 100 - 0 = 

       1       2
300 : 100 • 10 = 3 • 10 = 

    1     2
35 • 1 • 10 = 35 • 10 = 

     1   2
63 : 9 • 10 = 7 • 10 = 

  1    2
9 • 8 : 8 = 72 : 8 = 

   1     2
0 • 42 • 10 = 0 • 10 = 


05.04

Перевір свої досягнення ст.68-69

Завдання 1(зразок)

   420         710      710

+ 290     -  470    - 290

_____      _____    ____

  710          290       410

Завдання 2 (виконайте обчислення письмово "в стовбчик"

Завдання 3 А (зразок)

6:6=1   5+5-3=7

5-5=0     і так далі .....

Завдання 3 Б (виконайте додавання зручним для вас способом)

Задача 4

1)Скільки кілометрів проїхали туристи за третій день?

2)Скільки кілометрів проїхали туристи за перший день?

3)Скільки кілометрів проїхали туристи за другий день?

Задача 5

1) Скільки грошей було в Сашка?

2) Скільки грошей було в Марини?

3) Скільки грошей залишилось в Сашка?

4) Скільки грошей залишилось в Марини?

5) В кого грошей залишилось більше (менше), на скільки?

Завдання 6  (пригадайте, що таке ПЕРИМЕТР)

https://www.youtube.com/watch?v=xaUlWv0I-8Q

https://www.youtube.com/watch?v=zryxr8s5cOY

Завдання 7 ( розв'яжіть рівняння)

х+234=164+324                       х-460=700-500    (за зразком) 

х+234=488

х=

х=

Завдання 8 (обчисліть письмово)

720-(234+156)=       (за зразком)

1)   234       2)   720

+    156         -   ???

    _____        ______

      ???               ???

Завдання 9 (усно)

Задача 10

1) Скільки часу перебував велосипедист у дорозі?

2) Скільки часу витратив велосипедист на відпочинок?

3) скільки часу перебував велосипедист у русі?

Завдання 11 (складіть вирази)


01.04

Кут. Види кутів  ст. 66-67

 

 1. Прочитайте назви прямих кутів.


∠АОD, ∠СDК, ∠NМК, ∠ХОF.


 3. Випишіть назви прямих, тупих, гострих кутів.

Прямі кути: АОВ, SОВ, МКL.
Тупі кути: СОК, ХОУ.
Гострі кути: КОN, АFВ.



 4. Побудуйте в зошиті прямий, гострий і тупий кути. Назвіть їх буквами латинського алфавіту.


Кут. Види кутів гдз 3 клас математика Логачевська 2020 | сторінка 66-67
66 67 2
66 67 3


 6. Назвіть види кутів у многокутниках. Випишіть номери прямих, тупих, гострих кутів.


Прямі кути:
А. 1, 2, 3, 4; Г. 1, 2, 5.
Тупі кути:
Б. 1, 2, 3, 4; Г. 3, 4.
Гострі кути:
В. 1, 2, 3.


 7. Випишіть назви гострокутних трикутників; прямокутних трикутників.


Гострокутні трикутники:
АОВ, СОD, АОС, ВОD, МОХ, УОК.
Прямокутні трикутники:
АВD, АСD, ВАС, ВDС, МЕК, МNК.


 8. Клумба має трикутну форму. На скільки дециметрів довжина найменшої сторони клумби менша від суми довжин двох інших сторін?


(43 + 38) - 35 = 81 - 35 = 56 (дм)


 9. Установи порядок виконання дій у виразах. Обчисли.
620 - 5 • 5
370 - 6 • 4
35 + 3 • 6 - 16
41 + 7 • 3 - 19
664 - (573 - 183)
528 - (135 + 249)


       2   1
620 - 5 • 5 = 620 - 25 = 595
       2   1
370 - 6 • 4 = 370 - 240 = 346
      2   1   3
35 + 3 • 6 - 16 = 35 + 18 - 16 = 37
     2    1   3
41 + 7 • 3 - 19 = 41 + 21 - 19 = 43
664 - (573 - 183) = 274

528 - (135 + 249) = 144



 10. Порівняй одиниці вимірювання.
1 т □ 1 кг
1 м □ 1 см
1 дм □ 1 см
1 см □ 1 мм
1 ц □ 1 кг
1 год □ 1 хв
1 км □ 1 м
1 кг □ 1 г
• Знайди письмово значення сум і різниць.
346 + 127
374 + 292
634 - 215
764 - 195




31.03

Віднімання виду 445 - 217, 676 - 394  ст. 64-65

 

 1. Усно зменшіть число 11 на 2, 3, 4. 5, б, 7, 8, 9.
Усно зменшіть число 13 на 4, 5, 6, 7, 8, 9.


11 - 2 = 9
11 - 3 = 8
11 - 4 = 7
11 - 5 = 6
11 - 6 = 5
11 - 7 = 4
11 - 8 = 3
11 - 9 = 2

13 - 4 = 9
13 - 5 = 8
13 - 6 = 7
13 - 7 = 6
13 - 8 = 5
13 - 9 = 4


 2. А. Поясніть, як виконати віднімання, коли у зменшуваному число розрядних одиниць менше, ніж у від'ємнику. Обчисліть.
Б. Знайдіть значення різниць.



А.
Віднімання виду 445 - 217, 676 - 394 гдз 3 клас математика Логачевська 2020 | сторінка 64-65

Б.
64 65 2
64 65 3



 3. Обчисліть письмово. Звірте отримані результати.
724 - 363
835 - 461
537 - 284
646 - 237


64 65 4
64 65 5


 4. В опитуванні «Мій улюблений навчальний предмет» узяло участь 985 третьокласників. Дослідіть таблицю і дайте відповіді на запитання, склавши відповідні вирази і виконавши письмово обчислення.
• На скільки більше учнів вибрали математику, ніж українську мову та читання?
• На скільки менше учнів вибрали мистецтво, ніж англійську мову?
• Скільки всього учнів вибрали українську й англійську мови?
• Скільки всього учнів вибрали «Я досліджую світ» і мистецтво?
• Скільки учнів не вибрали математику?
• Скільки учнів не вибрали «Я досліджую світ»?


64 65 6
2) 142 - 115 = 27 (уч.)
64 65 7
5) 400 257
241 + 159 + 142 + 115 = 400 + 257 = 657 (уч.)
6) 569 357
328 + 241 + 142 + 115 = 569 + 357 = 926 (уч.)


 5. За даними таблиці склади задачу про заощадження й витрати Валі та Максима. Розв'яжи її. Виконай обчислення письмово.


Валя:
64 65 9
Максим:
64 65 10
64 65 11
Відповідь: у Максима залишилось на 176 гривень менше, ніж у Валі


 6. До поштового відділення надійшло 9 посилок по 4 кг кожна і кілька посилок по 3 кг Маса всіх посилок 60 кг Скільки надійшло посилок масою по 3 кг кожна?


9 п. - по 4 кг
? п. - по 3 кг
Разом - 60 кг
1) 4 • 9 = 36 (кг) - маса посилок по 4 кг
2) 60 - 36 = 24 (кг) - маса посилок по 3 кг
3) 24 : 3 = 8 (п.)
Відповідь: надійшло 8 посилок по 3 кілограми


 7. Склади вираз до задачі. Обчисли його значення, якщо b = 3. Купили 10 кг яблук, груш – на b кг більше, а слив – у 3 рази більше, ніж яблук. Яка загальна маса куплених фруктів?


10 + 10 + b + 10 • 3,
якщо b = 3, то
10 + 10 + 3 + 10 • 3 = 10 + 13 + 30 = 53 (кг)
Відповідь: маса куплених фруктів 53 кілограми


 8. Виміряй сторони прямокутників і обчисли їх периметри.


а квадрат = 3 см
Р квадрат = 3 • 4 = 12 (см)
а прямокутник = 6 см
b прямокутник = 4 см
Р прямокутник = (6 + 4) • 2 = 10 • 2 = 20 (см)
а прямокутник = 7 см
b прямокутник = 3 см
Р прямокутник = (7 + 3) • 2 = 10 • 2 = 20 (см)


☑ 9. Яким числам відповідають точки на числових променях? Запиши так: M(200); N(□); ... .
• Установи порядок виконання дій у виразах. Обчисли письмово.
(462 - 250) + (573 - 347)
(682 - 427) + (560 - 240)
(600 - 324) + (700 - 426)
(400 - 159) + (900 - 789)


N(350); О(144); R(240); L(336); А(372); В(744); С(868).


(462 - 250) + (573 - 347) = 438
64 65 12
(682 - 427) + (560 - 240) = 575
64 65 13
(600 - 324) + (700 - 426) = 550
64 65 14
(400 - 159) + (900 - 789) = 352
64 65 15

30.03

Віднімання виду 500-343 (ст.62-63)



 1. Спиши числа. Підкресли в них розряд одиниць однією рискою, розряд десятків —двома, а розряд сотень обведи.
623, 524, 702, 640, 748, 920, 827


623524702640748920827


 3. Знайди значення різниць.

Віднімання виду 500 - 347 гдз 3 клас математика Логачевська 2020 | сторінка 62-63
62 63 2



 4. Попрацюй за варіантами.


62 63 3


 5. До шкільної їдальні завезли 300 кг картоплі, буряків – на 123 кг менше, ніж картоплі, а моркви – на 77 кг менше, ніж буряків. Яка маса завезених до шкільної їдальні овочів?


62 63 4

62 63 5
завезли буряків
2) 177 - 77 = 100 (кг) - завезли моркви
3) 300 + 177 + 100 = 577 (кг)
Відповідь: до їдальні завезли 577 кілограмів овочів


 6. Постав запитання та розв'яжи задачу. Середня висота Поліської низовини 200 м, а Закарпатської – 116 м. На скільки...?


На скільки метрів вище середня висота Поліської низовини, ніж Закарпатської?
62 63 6
Відповідь: на 184 метри


 7. Виконай віднімання іменованих чисел.
1 км - 200 м
1 км - 320 м
1 км - 400 м
1 ц - 50 кг
1 ц - 30 кг
1 ц - 75 кг
1 грн -20 кoп
2 грн - 40 коп
3 грн - 75 коп


1 км - 200 м = 1000 м - 200 м = 800 м
1 км - 320 м = 1000 м - 320 м = 680 м
1 км - 400 м = 1000 м - 400 м = 600 м
1 ц - 50 кг = 100 кг - 50 кг = 50 кг
1 ц - 30 кг = 100 кг - 30 кг = 70 кг
1 ц - 75 кг = 100 кг - 75 кг = 25 кг
1 грн - 20 коп = 100 коп - 20 коп = 80 коп
2 грн - 40 коп = 200 коп - 40 коп = 160 коп
3 грн - 75 коп = 300 коп - 75 коп = 225 коп


 8. Запиши назви замальованих фігур.


Квадрат, прямокутник, трикутник, трикутник.
квадрат AKDM, прямокутник KALB, трикутнOKN, трикутнSTL.


 9. За малюнком склади і розв'яжи задачу про канатні мости Києва.


Висота пілону Південного мосту 135 м, а висота пілому Північного моста - 119 м. На скільки менше висота пілому Північного мосту, ніж Південного?
62 63 7
Відповідь: на 16 метрів


☑ 10. Обчисли значення виразів а + (b - с) і а + b - с, якщо:
1) а = 234, b = 600, с = 430;
2) а = 185, b = 300, с = 210;
Зроби висновок.
• Обчисли значення виразів, виконуючи дії стовпчиком.
687 - (242 - 158)
700 - (234 + 367)
700 - (325 + 183)
481 - (124 - 75)
650 - (235 + 360)
900 - (264 + 353)


а + (b - с)
с = 234, b = 600, с = 430
234 + (600 - 430) = 404
62 63 8

а + b - с
а = 185, b = 300, с = 210
185 + 300 - 210 = 275
62 63 9


687 - (242 - 158) = 603
62 63 10
700 - (234 + 367) = 99
62 63 11
700 - (325 + 183) = 192
62 63 12
481 - (124 - 75) = 432
62 63 13
650 - (235 + 360) = 65
62 63 14
900 - (264 + 353) = 283
62 63 15

29.03

Перевір себе (узагальнення матеріалу з розділу ст.61)

Завдання 1 (виконайте письмово).

Пригадайте віднімання трицифрових чисел способом округлення (ст.40 завд. 3), усно, виконайте обчислення способом округлення (ст.68 завд 2).

Виконфйте завдання 3 А або Б, на ваш вибір (письмово).

Задача 4.

1) Скільки кілометрів проїхали туристи за третій день?

2) Скільки кілометрів проїхали туристи за перший день?

3) Скільки кілометрів проїхали туристи за другий день?

Задача 5.

1) Скільки грошей було в Сашка?

2) Скільки грошей було в Марини?

3) Скільки грошей залишилось в Сашка?

4) Скільки грошей залишилось в Марини?

5) В кого грошей залишилось більше (менше), на скільки?

Завдання 6  (пригадайте, що таке ПЕРИМЕТР)

https://www.youtube.com/watch?v=xaUlWv0I-8Q

https://www.youtube.com/watch?v=zryxr8s5cOY

Завдання 7 ( розв'яжіть рівняння)

х+234=164+324                       х-460=700-500    (за зразком) 

х+234=488

х=

х=

Завдання 8 (обчисліть письмово)

720-(234+156)=       (за зразком)

1)   234       2)   720

+    156         -   ???

    _____        ______

      ???               ???

Завдання 9 (усно)

Задача 10

1) Скільки часу перебував велосипедист у дорозі?

2) Скільки часу витратив велосипедист на відпочинок?

3) скільки часу перебував велосипедист у русі?

Завдання 11 (складіть вирази)

18.03

Віднімання виду 445 – 217, 676 – 394 (ст.64-65)

17.03

Віднімання виду 445 – 217, 676 – 394

https://www.youtube.com/watch?v=I_ejOUldJR8

16.03

 Віднімання виду 500 – 347(ст.62-63)

 https://www.youtube.com/watch?v=RLw93skFld0

15.03

Віднімання  з двома переходами через розряд.

https://www.youtube.com/watch?v=2BIfhUn-7Po

Комментариев нет:

Отправить комментарий