Галерея


Розробка тематичного дня у 2 класі

Тема дня. Час і його вимірювання.
Інтегруються предмети: природознавство, математика, основи здоров’я.
Мета тематичного дня:
 - закріпити вивчені одиниці вимірювання часу та познайомити з новими поняттями «Доба», «Тиждень»,  «Місяць», «Рік», «Календар»;
- познайомити учнів з причиною зміни дня і ночі, пір року ;
- вчити дітей працювати з годинником і календарем;
- вчити розв’язувати задачі на визначення тривалості подій;
- довести до усвідомлення дітей, що людина – частина живої природи і підпорядковується її біологічним ритмам;
- формувати уявлення про розпорядок дня для учнів і розкрити вплив розпорядку на здоров’я;
- формувати уявлення про організацію своєї праці і відпочинку;
- сприяти розвитку цілісного сприйняття навколишнього світу;
-підвести учнів до вміння самостійно робити висновки, аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між рухом Землі навколо своєї осі і зміною дня і ночі та рухом Землі навколо Сонця і зміною пір року;
- дотримуватись правил спілкування під час роботи  в  парі  та  групі;
- збагачувати словниковий запас учнів;
- сприяти розвитку  мовлення, мислення, уваги, пам’яті, інтересу до вивчення навчальних предметів;
- виховувати бережне ставлення до свого власного здоров’я
Ключові компетентності:
1. Спілкування державною мовою – вільно висловлюються  й тлумачать поняття, факти, думки, ведуть дискусії.
2. Основні компетентності у природничих науках –  вміють застосовувати наукове розуміння природи в практичній діяльності, спостерігають, аналізують, збирають дані.
3. Математична компетентність – вміють обчислювати математичні вирази і розв’язувати сюжетні задачі, обирати алгоритм розв’язання, міркувати, володіють термінологією.
4. Екологічна грамотність і здорове життя – усвідомлюють вплив навколишнього середовища на здоров’я, здатні вести здоровий спосіб життя.
5. Уміння вчитися впродовж життя – вміють організувати свою працю для досягнення успішного результату, аналізують і оцінюють власні результати.
6. Соціальна та громадська компетентність – вміють працювати в парі, групі, дотримуються правил поведінки.
Очікувані результати учіння:
1. розуміє і може поясними чому відбувається зміна дня і ночі та зміна пір року;
2. вміє  роз’язувати приклади і задачі з іменованими числами;
3. вміє працювати з годинником і календарем;
4. вмієскладати розпорядок дня школяра;
5. вміє працювати в парі та  групі
Обладнання: комп’ютер,телурій,таблиці,предметні малюнки, картки для індивідуальної, парної та групової роботи.
Тип уроку: комбінований
І частина:
І. Організація класу.
Наш урок природничий
І цікавий, і незвичний,
Вирушаємо у путь –
Нас цікаві справи ждуть.
1. Хвилинка психологічного настрою (діти повертаються один до одного і посміхаються)
2. Гра «Сьогодні, вчора»
- Розкажіть , що ви робили сьогодні вранці, що плануєте на день, на вечір. Пригадайте, чим цікавим запам’ятався день учора.  Яке число місяця було вчора? Яке – сьогодні? А завтра?
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.
1. Хвилинка спостережень.
2. Робота над загадками.
- Ми продовжуємо з вами вивчати явища природи. Щоб дізнатися, що нового ми з вами сьогодні дізнаємося, відгадайте загадки.
    Звечора вмирає, а вранці оживає.       (День)
    Чорне рядно всіх людей покрило.       (Ніч)
    Дванадцять братів один за одним ходять, один одного не обходять.     (Місяці року)
    Триста шістдесят п’ять чайок, дванадцять голубів одне яйце знесли.   (Дні, місяці, рік)
- Скажіть, що позначають слова день і ніч, вчора, завтра, дні тижня, місяць, рік? (Це одиниці вимірювання часу)
- Які одиниці вимірювання часу ви вже знаєте?
-Отже,  хто зможе сформулювати тему нашого дня?
- Ми сьогодні дізнаємося, як з’явилися нові одиниці вимірювання часу і як ми з вами їх використовуємо в повсякденному житті.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Проблемна ситуація.
- Іноді  по радіо або телевізору часто чуємо, що у нас ранок, а в Америці – ніч. У нас осінь, а в Астралії – весна.  Поясніть, чому так відбувається.
- Сьогодні на уроці ми й намагатимемось зрозуміти і пояснити цю ситуацію.
2. Демонстрація відеофільму про обертання Землі навколо Сонця .
- Під час обертання до Сонця повертається то одна, то інша сторона планети. Та частина земної кулі, яка повернута до Сонця, освітлюється його променями. Як ви думаєте, що панує на цій частині земної кулі – день чи ніч?    (В цій частині Землі – день)
- Протилежна сторона не освітлюється Сонцем. Яка пора доби тут?  (На цій стороні – ніч)
3. Діти самостійно роблять висновок: обертання Земля навколо своєї осі спричиняє зміну дня і ночі. Один повний оберт навколо своєї осі Земля робить за 1 добу, або 24 години.
- Зміни, які відбуваються в природі, залежать від того, скільки світла і тепла посилає на землю Сонце. Здавна люди помітили, що кількість світла і тепла залежить від того, як високо піднімається Сонце на небі.
4. Робота в малих групах. (Діти працюють з ілюстраціями і таблицями і дають відповіді на питання)
∙ У яку пору року Сонце посилає найбільше світла і тепла? Чому?
∙ Пригадайте, в якій частині дня воно піднімається найвище?
∙ У яку пору року Сонце посилає найменше світла і тепла? Чому?
∙ Які пору року  зображені на ілюстраціях? Як ви здогадалися?
5. Фізкультхвилинка.
6. Демонстрація досліду руху Землі навколо Сонця за допомогою приладу телурія.
7. Діти самостійно роблять висновок: причиною зміни пір року є рух Землі навколо Сонця. Повний оберт навколо Сонця Земля здійснює за 1 рік. Рік триває  365 днів, або 12 місяців.
ІV. Узагальнення й систематизація знань.
1. Гра «Продовж речення».
- Наша планета Земля має форму …
- Глобус – це …
- Причиною зміни дня і ночі є …
- Земля робить повний оберт навколо своєї осі за …
- Причиною зміни пір року є …
- Земля робить повний оберт навколо Сонця за…
- Рік триває …
2. Робота в парах у зошитах.
- Розгляньте картини одного маленького художника, які лежать у вас на партах.
- Що незвичайного на цих картинах? Які помилки художника ви помітили?

                  

-  Відгадайте, в  які   пори  року  зображено  сонечко ? Розфарбуйте  відповідними  кольорами. Поясніть  свій  вибір.

          

V. Рефлексія.
- Хто пояснить, чому різний час в Америці і у нас?
 - Ащо сталося б на планеті, якби вона не оберталася?
-Чи могли б існувати живі організми, якби круглий рік була тільки ніч або день?
- Із чим пов’язана зміна дня і ночі?

ІІ частина.
І. Організація класу.
Не просто слухати, а чути.
       Не просто дивитися, а бачити.
       Не просто відповідати, а міркувати.
       Дружно і плідно працювати.
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.
1. Загадка.      Нескладне питання загадаємо:
                        Скажіть, що ми виміряємо
                        Хвилинами, днями, годинами,
                        Тижнями або віками?       (Час)
2. Заповнення таблиці часу.
1 століття – … років
1 рік – … місяців
1 доба – … години
1 година – … хвилин
1 хвилина – … секунд
3. Ситуація успіху. (Вчитель показує картки з математичними виразами, діти їх розв’язують. Якщо відповідь правильна – на зворотнім  боці картки написана буква. Треба скласти слово.)

60 років  – 10 років                    48 діб – 40 діб
18 хв + 12 хв                               22 міс. + 30 міс.
20 год збільшити на 4год          сума чисел 30 і 40
12 с + 4 с                                     різниця чисел 80 і 60         (Слово – годинник)
4. Фронтальна бесіда.
- Що таке годинник? (Пристрій для вимірювання часу)
- Навіщо людям необхідно користуватись годинником?
-  Яка стрілка рухається найшвидше? Скільки обертів за добу робить мала стрілка?
- Що більше, 1 год чи 1 хв?
- Яку найменшу одиницю часу ви знаєте?
- Скільки годин в добі?
- Назвіть частини доби.
5. Сформулюйте тему сьогоднішнього уроку. Як ви гадаєте, чим ми сьогодні на році будемо займатися? Що ви очікуєте від уроку?
ІІІ. Робота над темою уроку.
1. Логічні вправи. Робота  в парах.  (Актуалізація знань назв днів тижня, понять «сьогодні», «завтра», «післязавтра», «вчора». Заповнити таблицю,  визначивши відповідні дні тижня)

Учора
Сьогодні
Завтра
Післязавтра
Четвер




Вівторок




П’ятниця




Понеділок
2. Загадка.
Стоїть дуб, на ньому – дванадцять гілок,  а на кожній гілці – по чотири гнізда, а в кожному гнізді – по семеро пташенят.     (Дні, тижні, місяці, рік)
Сам днів не знає, а іншим указує.       (Календар)
-Сьогодні на уроці ми познайомимося з календарем, будемо вчитися орієнтуватися в ньому.
3. Робота з календарем.
- Скільки всього місяців?
- З якого місяця починається відлік. Назвіть перший, другий, останній  місяці.
- Скільки днів у місяці? А в лютому?   (Кількість днів З0 або 31, у лютому: 28 або 29.
Рік, в якому лютий має 29 днів називається високосним. Це слід запам’ятати. Кількість днів у місяці легко визначити за допомогою зігнутого кулака: кісточка 31 день, «долина» – 30 днів. Промовляємо: січень – 31, лютий28 або 29,  березень – 31 і т.д.
-У році є чотири пори року: зима, весна, літо, осінь.
4. Логічні вправи. Робота в групах. (Користуючись календарем, заповнити таблицю, визначивши відповідні місяці)

Зима
Весна
Літо
Осінь
Грудень









Липень


Травень

Листопад





5. Фізкультхвилинка.
6. Розв’язування задач на визначення тривалості подій за табелем-календарем.
– Скільки днів тривають осінні  канікули?
– На який день тижня в цьому році припало 1 вересня? Ваш день .народження?
– Скільки днів триває зима? Весна?
– Лелеки відлітають до вирію в серпні, а прилітають у Південну Африку в середині грудня. Скільки місяців лелеки летять до теплих країв?
– Сашко поїхав із сестрою відпочивати до літнього табору 20 липня, а повернувся 14 серпня. Скільки тривав відпочинок?
– Спортивні змагання з гірськолижного спорту тривали 10 днів і закінчились 24 січня. Коли розпочалися змагання?
– Помідори посіяли 17 лютого, а перші сходи появилися через 9 днів. Коли появилися сходи?
-В який день тижня припадає 31 грудня?
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота у зошиті.   Назвати членів родини від найстаршого до наймолодшого; від наймолодшого до найстаршого. Порівняти, на скільки дідусь старший від бабусі і татуся; на скільки років сестричка молодша від братика? Скільки років буде усім членам родини через 3 роки?

64 роки

62 роки

10 років

7 років

35 років

41 рік
                               



2. Самостійна робота над задачею.  (Аналіз задачі здійснюється фронтально, а записи розв’язання та відповіді учні виконують самостійно)
*Скільки часу няня мала доглядати дитину, якщо після того, як минуло 2 години, залишилося ще 6 годин?
*Який час відведено на будівництво школи, якщо від початку будівництва минуло 10 місяців, а залишилося ще 4 місяці?
V. Рефлексія.
- Про що ви дізналися на уроці?
- Які одиниці часу пов’язані із обертанням небесних тіл?
- Що сподобалося найбільше?

ІІІ частина.
І. Організація класу.
Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо .
Роботу швидше починаймо.
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.
1. Технологія «Мікрофон». Чому так сталося?
В кого настрою немає?
Хто весь час на ходу засинає?
В кого сонні зліплюються очі?
Бо дивився кіно до півночі?
Хто три двійки сьогодні приніс?
І бурмоче сердито під ніс:
«Ой, не було б тієї мороки,
Щоб ходити мені на уроки!» 
Може, хтось цього учня впізнає?
Сплюх у школі багато буває.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Загадка.
Немає таких доріг ніде,
Якими він без ніг іде.
Уранці будить маму й тата.
Увечері всіх кличе спати.
Години вміє рахувати.    (Годинник)
-Виявляється, більшість із живих організмів уміють відрізняти день від ночі і користуватися своїми «живими годинниками» або почуттям часу. Які і як? (Міркування учнів.)
2. Розповідь вчителя.
- У давні часи люди не мали годинників і жили за Сонцем. А всередині нас є свої, так би мовити, «вмонтовані годинники». Люди, як і всі істоти, володіють внутрішнім годинником, що визначає час прийому їжі, сну, активної роботи, відпочинку.
- Скажіть, як ви розумієте слово «вчасно»?
- А що ви завжди робити вчасно?
3.Інтерактивна гра «Я завжди вчасно …» (Діти по колу висловлюють свої думки.)
Я – Оленка.     Я завжди вчасно приходжу до школи.
Я – Влад.         Я завжди вчасно виконую домашні завдання,
Я-Іринка.         Я завжди вчасно повертаюся зі школи додому. 
-Все, що ви назвали, це порядок, за яким ви щодня живете. Іншим словом – розпорядок дня школяра (режим дня).
- Як ви розумієте слово режим?
- Чи складно вам виконувати розпорядок дня?
- Слово режим походить із французької, у перекладі означає «управління». Поговоримо про управління собою. Режим дня — це правильне чергування праці й відпочинку. Кожна людина, незважаючи на свої бажання, повинна виконувати його.
4. Інтерактивна вправа «Займи свою позицію» (діти діляться на дві групи, де висловлюють свої думки: перша група про  користь режиму дня, а друга група про життя без режиму)
5. Фізкультхвилинка.
6. Практична робота  в групах.
Перша група. Скласти поради для тих, хто постійно нічого не встигає.
Друга група. Скласти розпорядок дня за допомогою малюнків.
Третя група. Складіть орієнтовний план робочого дня.
Четверта група. Складіть орієнтовний план вихідного дня.
7. Презентація робіт.
                                           
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Тестові завдання.
Для чого школяреві потрібний режим дня?
а) Щоб усе встигати,
б) Щоб нічого не встигати;
в) Щоб зберегти здоров’я;
г) Щоб утратити здоров’я.
Познач цифрами порядок виконання режиму дня.
__ Підйом              __ Уроки в школі              __ Виконання домашніх завдань
__ Обід                   __ Відпочинок                  __ Заняття за інтересами.
__ Сніданок           __ Вечеря                           __Сон
V. Рефлексія.
-Ось і підійшов до закінчення наш урок. Час,  що був виділений для нього в розкладі уроків, закінчився. Чи здійснилися ваші очікування?
- Чи знаєте ви, що таке розпорядок дня?
- Навіщо він потрібен? Яка від нього користь?
- Чи допомогли вам отримані знання у ваших очікуваннях?





Дата

МАТЕМАТИКА
Вчитель:
Тема

Годинник. Задачі на обчислення часу в межах доби.
Мета





Корекційна мета

 формувати в учнів уміння користуватися годинником; розв'язувати задачі на дворазове збільшення (зменшення) числа на декілька одиниць або у декілька разів; удосконалювати обчислювальні навички під час роботи з іменованими числами; розвивати пізнавальну активність, логічне мислення; виховувати уважність.
Корекція вимови звуків. Автоматизація правильної звуковимови.

Хід уроку

І. Організаційний момент
- Привітання
-  Перевірка готовності до уроку
-  Перевірка слухових апаратів
-  Артикуляційна хвилинка.
Фонетична зарядка
Назви числа від 90 до 40
Полічи десятками до 80
II.  Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1.      Усна лічба
1.     . Гра «Котра година?»
Повторення таблиці множення і ділення чисел 4; 5; 6.

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics2_2/mathematics2_2.files/image056.jpg
Числа на годиннику змінюються на 4 і 6.
Учень-консультант показує на числа навколо циферблата, учні виконують множення і називають відповідь. Якщо відповідь дана правильно, «годиннички цокають» далі за годинниковою стрілкою, якщо учень припустився помилки, то учень-консультант показує на число повторно.

2.     . Математичний диктант
• Скільки місяців у році?
• Скільки днів складають 1 тиждень?
• Скільки годин у добі?
• Скільки хвилин у годині?
• Скільки секунд у хвилині?
• Скільки годин складають дві доби?
• Скільки хвилин складають чотири години?
• Скільки секунд складають 3 хвилини 40 секунд?
3.     . Хвилинка каліграфії'
— Запишіть відповіді математичного диктанту в порядку зростання.
-         Запишіть найменше і найбільше число словами.
IV. Робота над новим матеріалом
1. Робота за підручником (с. 116-117)
Завдання 1. Коментоване виконання завдання
За зразком назви час, який показує годинник. Запиши в зошиті.
Завдання 2. Колективне опрацювання матеріалу
Визнач час і запиши в зошит
Фізкультхвилинка
Завдання 3. Колективне розв'язання задач
Учні за годинником пояснюють, скільки часу тривала ранкова екскурсія в музеї.
Аналіз задачі
-         В скільки годин розпочалася екскурсія?
-         В скільки закінчилася?
-         Що треба дізнатися?
-         Якою дією ми дізнаємось скільки тривала екскурсія?
Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Гра «режим дня»
Учитель розповідає дітям режим дня другокласника, вони показують названий час на циферблаті.
2. Офтальмологічна пауза
V. Закріплення нового матеріалу
1. Робота з відео до уроку https://www.youtube.com/watch?v=gumUoLehLKA
VI. Підсумок уроку
Метод «Незакінчене речення».
 На уроці повторили…
                 склали…
                  закріпили…
 VІІ. Оцінювання. Цінування.
VII. Домашнє завдання
С 117 №4


Розвиток слухового сприймання


Контроль звуковимови чергових звуків


Формування відповідальності за виконану роботу.

Формувати вміння виділяти більш повільним та гучнішим вимовлянням головного за значенням слова  у словосполученні


Корекція вимови чергових звуків

Сприймання звернену мову на слухо-зоровій основі

Розвиток м'язової пам'яті

Корекція вимови звуків.

Автоматизація правильної звуковимови.




Комментариев нет:

Отправить комментарий